یا راهی خواهم یافت، یا راهی خواهم ساخت...

 کرسف در چشم انداز آینده

 کرسف در چشم انداز آینده
کرسف به دلیل موقعیت خاص استراتژیکی و ژئوپلیتیکی زمانی مرکز حکومت ولایت خمسه (رودهای پنجگانه: قزل اوزن، فرارود، بزینه رود، زرینه رود، سجاسرود) بود و حاکمان مستقر در آن از کل منطقه خدابنده گرفته تا نواحی قابل توجهی از بیجار، قزوین، طارم، ابهر و همدان فرمان میراندند.
اگر از دیدگاه تکامل و توسعه بر کرسف بنگریم و آن را با نقاطی همچون گرماب، زرین رود و... مقایسه کنیم عقب ماندگی کرسف (این مرکز نشین روستا شده) کاملا نمایان می شود. وجود آب فراوان، سرزمینهای حاصلخیز، جنگل، باغهای بزرگ میوه و... از امتیازات ویژه کرسف می باشد.
علیرغم وجود پتانسیلها و استعدادهای بالقوه و پیشنهادات سازنده ای که بعضا توسط اهالی و اعضای شورای اسلامی کرسف به منظور بالفعل نمودن این استعدادها داده می شود متاسفانه مورد بی توجهی مسئولین قرار می گیرد. بعنوان مثال در کرسف دو سد خاکی با قدمت طولانی وجود دارد که یکی از آنها تا چند سال قبل دارای ذخیره آب بود ولی مع الاسف مسوولین امر علیرغم پیگیریهای مکرر حتی برای تعمیر و بازسازی آنها اقدامی نکرده اند.
بدیهی است اهتمام مسئولین گرانقدر در جهت بالفعل نمودن این استعدادها گامی بزرگ در جهت توسعه پایدار در این شهرک خواهد بود. شهرک کرسف با وجود موقعیت خاص جغرافیایی و ارتباطی که دهها روستای تابعه از طریق آن به هم مرتبط میشوند استحقاق تبدیل و ارتقاء به مرکزیت بخش را دارد و 35 روستای تابعه نیز خواهان تحقق این هدف ارزشمند می باشند زیرا بخش مرکزی خدابنده بدلیل گستردگی و تراکم تعداد روستاهای تابعه قادر به حل بسیاری از مشکلات این روستاها نمی باشد لذا نظر مساعد مسئولین ارجمند در این زمینه نیز  ضمن حل مشکلات روستا های تابعه فرایند پیشرفت و توسعه را نیز در منطقه خدابنده تسهیل خواهد کرد.

مجتمع فرهنگی، تفریحی و تولیدی سرچشمه کرسف که توسط شورای اسلامی در حال احداث میباشد، با مساحت آبگیری 15000 متر مربع و فضای سبز به مقدار 10000 متر مربع در سطح استان زنجان یک حادثه ی توریستی منحصر بفرد میباشد. اعضای شورای اسلامی کرسف در این مجتمع طرح تکثیر و پرورش ماهی، ایجاد فضای قایقرانی، مجموعه شهر بازی معرفی آثار تاریخی و... را مد نظر قرار داده اند که موجب جذب توریست و جهانگردان به منطقه خواهد شد.